Adinda in Amsterdam - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Adinda Jong - WaarBenJij.nu Adinda in Amsterdam - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Adinda Jong - WaarBenJij.nu

Adinda in Amsterdam

Door: Adinda

Blijf op de hoogte en volg Adinda

24 April 2006 | Nederland, Krimpen aan de IJssel

Het heeft even geduurd, maar dan heb ik ook wat!
Vanaf 1 mei ga ik beginnen bij jeugdhotel The Shelter in Amsterdam!
Eerlijk gezegd was ik helemaal niet op zoek naar een baan in Nederland, maar het is echt op mijn pad gekomen…

The Shelter Jeugdhotels zorgen voor een goedkope, schone en veilige plek en een mogelijkheid om Gods liefde door te geven met woord en daad.
The Shelter City op de Wallen en The Shelter Jordan in de Jordaan. Dat betekent dat de gasten vriendelijk worden ontvangen, dat ze een gedeelte van de bijbel in hun eigen taal krijgen, dat ze een bijbelstudie kunnen bijwonen en dat er veel persoonlijke gesprekken worden gevoerd. Jaarlijks overnachten er zo’n 30.000 reizigers uit ruim 150 verschillende landen.
The Shelter valt onder de stichting Tot Heil des Volks. Tot Heil des Volks is actief op veel verschillende terreinen: o.a. straatwerk, hulpverlening rond prostitutie, seksuele identiteit en seksverslaving, vrouwencentrum, opvang en begeleiding voor dak -en thuislozen.

Zelf ga ik werken in The Shelter City. Mijn werkzaamheden variëren van het begeleiden van de diaconaal medewerkers en het doen van administratieve werkzaamheden tot de verantwoordelijkheid voor de keuken van de medewerkers en het stimuleren van evangelisatie activiteiten. Het hotel is heel internationaal en een plaats waar ik mensen vanuit de hele wereld zal ontmoeten. Mijn ervaringen in Engeland en mijn opleiding facilitaire dienstverlening kan ik hier allebei goed gebruiken.
Ik vind het een hele uitdaging en super spannend, maar zie er ook erg naar uit omdat ik weet dat ik er niet alleen voor sta.

Azië
Aan de gedachte dat ik voorlopig in Nederland blijf wonen moest ik behoorlijk wennen. Toch geloof ik dat dit het juiste is op dit moment.
Wel moet ik zeggen dat ik er regelmatig aan heb gedacht en voor gebeden heb om met OM naar Azië te gaan. Ik zit een beetje te denken richting Nepal & Thailand… Dit is nu dus op de lange baan geschoven, maar het verlangen om weg te gaan is er nog steeds.
Alpha
Waarschijnlijk wel bekend, de Alpha cursus. Nadat ik terug kwam in Nederland heb ik samen met een collega de Alpha cursus gevolgd. Ik kwam er opnieuw achter dat ik het heerlijk vind om met mensen die Jezus nog niet kennen te praten over wie Hij is. Mijn collega is ondertussen tot geloof gekomen en dat is fantastisch om mee te maken. Op dit moment ben ik opnieuw betrokken bij de Alpha cursus, maar nu draai ik mee in het team. Een hele uitdaging, maar opnieuw heel mooi om te zien dat mensen elke week een stukje verder komen in de zoektocht naar Jezus en het doel van dit leven. Ook deze keer heb ik collega’s van mijn werk uitgenodigd en het is een voorrecht om zo duidelijk God aan het werk te zien!

Avondcursus Clownerie!
Ja, ja, ik ben aan het leren voor clown! Een hele opgave, maar erg leuk. Elke maandagavond loop ik rond met een rode neus en het is moeilijker dan ik dacht! Toch wil ik er erg graag mee doorgaan, met het oog op de toekomst! Het is één van mijn dromen om hier later iets mee te doen op het zendingsveld.

Aprilvakantie in Engeland…
Begin april ben ik een weekje in Engeland geweest om mee te helpen met een vakantie kinderclub. Samen met het Kids ‘N Things team van OM Luke hebben we een week lang dagelijks een kinderprogramma van 2 uur verzorgd. Een jaar geleden was ik hier ook en het was erg leuk om de kinderen weer te zien. Elke dag hadden we een ander thema en op de laatste dag hadden de kinderen de mogelijkheid om een brief naar God te schrijven. Holly kwam enthousiast naar me toe om te laten zien wat ze had geschreven:
‘Lieve God, Ik houd van U en ik ben blij dat ik U ken. Het spijt me als ik U ooit pijn heb gedaan, Ik meende het niet. Liefs Holly.’
Wow, een moment om nooit te vergeten!

Groetjes en veel zegen toegewenst!

Adinda

Op mijn website hoop ik regelmatig wat verhalen te schrijven over de gebeurtenissen in The Shelter!

  • 25 April 2006 - 11:38

    Ronald Gouw:

    Zo he! Geweldig allemaal! Nou je zal vast een toffe tijd hebben in A'dam. En de rest? Ach, God heeft voor alles een plaats en een tijd, komt helemaal goed!

  • 07 Juni 2006 - 08:50

    Se Young:

    Hoi, friend!!
    Long time no see!!
    How are you doing?
    I'm busy to take care of my son. :-)
    I saw your new pictures!
    They're so nice!!
    I received your card long time ago. I could't express how much I'm joyful. The card is very cute and lovely. Thank you soooo much!! If I have time to go outside, I'll send some pictures of my family to you.
    Ik hou van jou~~~
    with Hugs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Krimpen aan de IJssel

Adinda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 36574

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 11 December 2012

Thailand 2012

Landen bezocht: