Ding Dong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Adinda Jong - WaarBenJij.nu Ding Dong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Adinda Jong - WaarBenJij.nu

Ding Dong

Door: Adinda

Blijf op de hoogte en volg Adinda

13 November 2009 | Vietnam, Hanoi

Hier een berichtje vanuit Hanoi, Vietnam! Een prachtig en uniek land.
De mensen betalen hier met de Dong, wat betekend dat ik miljonair ben op dit moment. 40 euro is hier zo’n 1 miljoen Dong waard. Ik voel me rijk, in vele opzichten. Om te beginnen om het feit dat ik hier voor een maandje mag zijn. Een hele belevenis kan ik wel zeggen!
Het leven in dit land is anders. Het straatbeeld bijvoorbeeld… Overal toeterende motors, het lekkere eten, de warmte en veel mensen die van alles proberen te verkopen, sommigen leven zelfs straat… Als we s’ avonds terug lopen naar ons hotel (waar we gezellig met z’n zessen op 1 kamer slapen) dan passeren we mensen die letterlijk naast hun (hele) hebben en houden op de stoep proberen in slaap te komen.
Deze week hebben we ons eerste motortripje gemaakt. Met 3 motors bepakt en bezakt zijn we op weg gegaan. Onderweg kwamen van alles tegen.. Mooie bergen, rijstvelden, koeien en waterbuffels, sommige wandelen soms lekker onder de modder over de weg waar wij overheen crossen… Ook het beeld van de plaatselijke bevolking met hun van gras gemaakte puntige hoedjes is leuk om te zien. Wanneer de mensen op het veld aan het werk zijn is soms alleen het hoedje zichtbaar.
We hebben kleding en dekentje uitgedeeld aan stammen mensen die we hebben opgezocht. Wat een bijzondere ervaring! De lach en de dankbaarheid op het gezicht van mensen is mooi om mee te maken…

• 13 November 2009 - 07:23

Samuel:

geweldig te lezen van je! be a blessing!!

• 13 November 2009 - 07:53

Petra:

Hey Adinda,

je bent al weer vertrokken!!!! Je had gezegd dat je ging, maar niet wannéér.... Gaaf zeg! Gaat het motorrijden goed?? Ik neem aan dat je niet een al te zware motor hebt? Ik ben benieuwd naar de foto's!

Liefs,
    Petra.

• 13 November 2009 - 12:10

Marike:

Hey Adin,
    Volgens mij zit je weer helemaal op je plekje!
    Ben benieuwd naar al je verhalen en foto's!

• 13 November 2009 - 12:33

Marian (Noorthoek):

Ha Adinda,
    Leuk om weer 's wat te lezen van je! Ben je met een doel hier (zal vast wel:-))
    Heel veel plezier en succes!
    By the way: ik ga volgend jaar ook weer op pad, naar Ghana, spannend!

• 15 November 2009 - 16:55

Ria:

hoi liefje,
    wat een schitterende foto's! ik geniet helemaal mee!!
    hou je taai en doe voorzichtig he?
    mams

• 15 November 2009 - 21:50

Ed & Henny Van Arom:

Wat een rijkdom aan ervaringen maak je mee!
    En wat een prachtige foto's.
    We zijn benieuwd naar het vervolg.
    Vaja con Dios!

• 16 November 2009 - 15:52

Nel De Keizer:

Hoi Adinda,
    Leuk via je moeder je verhaal te lezen plus bijbehorende foto,s.Echt fantastisch.
    Je maakt zo wel het één en ander mee.Heel apart daar in Vietnam toch? Nog veel genoegen,kom heel thuis.Sterkte met alles.Groetjes Nel de K.

• 26 November 2009 - 20:39

Mini :

R u back home or still in Vietnam?

Great photos, Adin.
    Looking forward to talking over the skype again.

A big hug!

• 29 November 2009 - 16:13

Pierre Breevaart:

Hallo Adinda,

Wat lees ik nu? Jij bent weer een deel van de aardbol aan het bekijken dat je nog nooit gezien had. Veel plezier daar in Vietnam. Is weer een hele andere ervaring dan je verblijf in Thailand.

Groetjes uit Hellevoetslus.