Thailand 2012 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Adinda Jong - WaarBenJij.nu Thailand 2012 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Adinda Jong - WaarBenJij.nu

Thailand 2012

Door: Adinda

Blijf op de hoogte en volg Adinda

15 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Sawat-dii! (Hallo!)
Vandaag een berichtje vanuit het warme Thailand, want zo halverwege het jaar kreeg ik weer eens de kriebels om een reisje te gaan plannen. Verschillende opties zijn voorbij gekomen en uiteindelijk is het Thailand geworden. Tot nu toe lijkt dat heel goed uit te pakken.
5 jaar geleden was ik hier voor het eerst om mee te werken aan het maken van een DVD voor de plaatselijke bevolking. Ik herinner me dat ik vertrok uit het bergdorpje met de gedachte; hier kom ik waarschijnlijk een keer terug... Nu is het dan zover en de timing is bijzonder.
Na 5 jaar is de DVD die ik in 2007 met de familie hier heb gemaakt klaar! Afgelopen donderdag avond hebben we een speciale avond georganiseerd om de DVD te laten zien aan de plaatselijke bevolking. Zo’n 50 mensen uit het dorp in Thailand hebben er aan meegewerkt en zo’n 60 tot 70 mensen waren aanwezig om de DVD te bekijken. Voorafgaand aan de video hebben we de mensen getrakteerd op pannenkoeken (de hele dag is er gebakken) en wat andere lekkernijen en na afloop kreeg iedereen een bedankje.
De video bestaat uit 3 delen/thema’s (hoe om te gaan met water, hygiëne en het verhaal van Noach). De hoofdpersoon is de clown (dat was ik) met z’n vrienden (handpoppen) en de Karen (stam in Thailand). Tijdens de avond heb ik tussen elk gedeelte samen met Robert (een andere Nederlandse gast hier) stukjes clownerie gedaan. Het was mooi om de reactie van mensen op de video te zien en om ze te zien lachen om die rare Nederlandse clowns.  Ik had natuurlijk nooit gedacht dat ik ooit zou zien hoe de mensen reageren op de video en ik had ook niet verwacht dat ik zou weten wie de DVD’s zouden krijgen. Iedereen die mee heeft geholpen heeft een DVD gekregen, maar daarnaast gaan we de komende tijd ook naar andere bergdorpjes toe om de DVD’s uit te delen. Het is onderwijs dat mensen op een leuke manier aan het denken zet over praktische situaties waar ze in het dagelijks leven mee te maken krijgen. Veel dingen zijn voor ons logisch, maar voor de mensen hier is het nog niet altijd vanzelfsprekend dat ze bijvoorbeeld geen rauw vlees of te veel pepers moeten eten, dat ze water goed moeten filteren etc… Dit soort dingen en nog veel meer hebben we allemaal verwerkt op de DVD van 1,5 uur.. Op vrijdag hoorde we dat sommige mensen de video opnieuw gingen bekijken en andere mensen die er niet bij waren kwamen om DVD’s vragen.
Omdat we in het regenseizoen zitten is het nog wel even de vraag hoe bereikbaar bepaalde plekken zijn, maar het ziet ernaar uit dat we in ieder geval a.s. donderdag weer een speciale avond organiseren in een ander dorp. De geruchten zijn dat er zo’n 100 kinderen gaan komen.. ben zeer benieuwd..
In het weekend zijn we vaak in de stad, maar morgen vroeg om 5.00 uur hopen we weer richting het dorp te gaan.. Dit soort tijden zijn een kleine uitdaging voor me, maar, ik probeer me aan te passen. 
In z’n algemeenheid heb ik het erg naar mijn zin, ben ik er even helemaal uit en is het goed om hier te zijn. Heerlijk eten, leuke mensen, andere cultuur & uiteraard een lekkere temperatuur…
Ben ook benieuwd hoe het met iedereen in Nederland is… Ik hoor het graag!
Tot de volgende keer en een fijne dag gewenst!
Adinda


  • 15 Oktober 2012 - 18:34

    Samuel & Ximena:

    super van je te horen adin! gaaf je belevenissen te volgen via het web! we wensen je veel zegen en wijsheid toe, geniet met volle teugen en blijf ons op de hoogte houden! volg je hart in wat je doet! zegen en groet

  • 15 Oktober 2012 - 18:38

    Pierre Breevaart:

    Beste Adinda,

    Ik wens je een fijne tijd toe tijdens het verblijf in Thailand.

  • 15 Oktober 2012 - 19:02

    Marian:

    Adinda, wat ontzettend leuk om weer wat van je te horen! Heel bijzonder, zo uit het 'niks'! Have fun daar, bij Sorgente halen we nog wel eens oude herinneringen op en daar hoor jij altijd bij!

    groeten, God bless,

    Marian

  • 15 Oktober 2012 - 19:49

    Gersom, Esther & Rebecca:

    Hey Adinda! Leuk dat je bij de premiere van de Film kon zijn. Heb je nog handtekeningen uitgedeeld?
    Wij zijn ook benieuwd naar het resultaat:-)
    Geniet er van daar en doe ze de groeten daar!

    Liefs en zegen ons 3tjes

  • 15 Oktober 2012 - 20:54

    Hugo:

    Hee Adin,

    Leuk om je zo te kunnen volgen en goed om te merken dat je daar in je element bent. Die clownsrol is je natuurlijk ook op het lijf geschreven he? ;-)

    Een heel fijne tijd gewenst en we blijven je berichten natuurlijk met veel belangstelling volgen!



  • 15 Oktober 2012 - 21:40

    Aline:

    Hai adin!!

    Ik ga vanaf nu alles lezen, superleuk!
    Én dat van die clowntjes moet je erin houden!
    Geniet ervan en pas op jezelf :)

    Kusss!

  • 15 Oktober 2012 - 23:05

    Roos:

    Hoi Adinda, hoe lang blijf je? Misschien zien we elkaar nog. Ik kom namelijk ook. Wat leuk om je verslag te lezen! De datum gooi ik maar even niet de ruimte in. Dat weten Rien en Maaike wel.

  • 15 Oktober 2012 - 23:17

    Liza:

    Heeee!
    echt heel leuk om te lezen, ik ga proberen telkens je stukken te bekijken!
    Die clownsrol geeft heel wat flashbacks hierzo!
    suoer veel plezier en succes nog daar!
    Liefs, Liza

  • 16 Oktober 2012 - 11:59

    Margrieta:

    Ha die Adinda,

    Leuk om te lezen en fijn dat je weer aan het clownen bent. Klinkt goed dat je zo bezig kunt zijn en de impact van de dvd ziet! Heb je Mirjam nog ontmoet? Veel zegen toegewenst voor de periode die voor je ligt. Enne....l veel sterkte met het vroege opstaan toegewenst!

  • 16 Oktober 2012 - 12:24

    Marijke:

    Hey Adinda! Grappig! Zit jij daar in Thailand en krijg ik waarschijnlijk Josje te logeren dit weekend :-)
    Geniet van je tijd daar! Ik volg je... Liefs, Marijke

  • 16 Oktober 2012 - 14:04

    Irma:

    Ha lieve meid,

    Leuk van je te horen! Mooie dingen die ik lees!
    ...........God is goed heh en het is een mooie tijd die je nu hebt..... Zo is onze God en Hij weet wat je nodig hebt en wie jou nodig hebben.. Geniet met volle teugen en verwacht mooie dingen!

    lieve groet van Irma

  • 16 Oktober 2012 - 14:04

    Irma:

    Ha lieve meid,

    Leuk van je te horen! Mooie dingen die ik lees!
    ...........God is goed heh en het is een mooie tijd die je nu hebt..... Zo is onze God en Hij weet wat je nodig hebt en wie jou nodig hebben.. Geniet met volle teugen en verwacht mooie dingen!

    lieve groet van Irma

  • 16 Oktober 2012 - 14:22

    Joost:

    Je probeert die kinderen toch geen tv-verslaving bij te brengen, he! ;)

    Bedankt voor je update, Adin. Ik verwacht elke week een nieuwe...

    Liefs, Joost

  • 16 Oktober 2012 - 23:55

    Andre:

    Nice! Klinkt goed collega! Gods zegen vanuit een koud en nat Amsterdam

  • 17 Oktober 2012 - 11:00

    Petra:

    Heey Adinda!!
    Wat een mooi verhaal weer om van je te lezen! Wat gaaf dat de DVD nu af is en dat jullie er nu echt wat mee kunnen doen!! Neem je de jouwe mee naar Nederland?? Dan kom ik een keertje kijken!!

    Stephan en ik hebben een boerderijtje in Schalkwijk waar we kunnen wonen! Het is een heel mooi huisje, 10 min. fietsen vanaf waar we nu wonen in Houten. We zijn er erg gezegend mee!! 5 november mogen we erin. Als je thuiskomt, moet je maar gauw een x langskomen!

    Veel zegen daarzo en geniet ervan!
    Groetje,
    Petra.

  • 17 Oktober 2012 - 21:44

    Nel De Keizer,:

    Hoi Adinda,
    Leuk je uitgebreide verslag te lezen. Je beleeft weer zo het één en ander.
    Leuk en leerzaam voor je.
    Ik wens je nog een goede tijd toe, hou je haaks in de "regen"en of zonneschijn.
    Heel veel groetjes en liefs, NdK.

  • 18 Oktober 2012 - 15:46

    Tea:

    Hey Adinda!
    Leuk om te lezen. Vast een grappig moment om die dvd weer te zien, en jezelf, als clown van 5 jaar geleden.
    Heb je nog wat nieuws gelezen vanuit hier: ik had je een sms gestuurd maar wie weet heb je daar wel geen goeie ontvangst. Anyway, vanaf 15 november zijn wij collega's! :-))

  • 18 Oktober 2012 - 21:46

    Anoeska:

    Lieve Adinda!
    leuk...wat een verhaal. En wat een prachtige mensen op de foto's. Wat ontzettend leuk dat je die allemaal mag ontmoeten.
    Nou, enjoy en niet vergeten die vraag he....elke ochtend :-) (Ik ben em al te vaak vergeten, namelijk..) kga dr weer voor!
    doeg! x, Anoeska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Adinda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 36572

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 11 December 2012

Thailand 2012

Landen bezocht: