Thailand, na 4 weken.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Adinda Jong - WaarBenJij.nu Thailand, na 4 weken.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Adinda Jong - WaarBenJij.nu

Thailand, na 4 weken..

Blijf op de hoogte en volg Adinda

28 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Opnieuw weer een mooi weekje achter de rug..
Het is bijzonder hoe dingen samen vallen.. Toen ik vertrok uit Nederland wist ik nog niet precies wat ik allemaal zou gaan doen, maar nu ik hier eenmaal ben zie ik dat meerdere dingen goed in elkaar lijken te passen.
Deze week waren we met z’n 7en in het dorp. We hadden een echtpaar te gast en het was een leuke en goede tijd met elkaar.. alsof we elkaar al jaren kenden.. Ik heb weer heel wat nieuwe indrukken opgedaan. Daarnaast heb ik deze week o.a. aan een nieuw script gewerkt voor onderwijs dat gegeven kan worden aan de plaatselijke koffieboeren. Over zo’n 3 weken hopen we dat ook op te gaan nemen met o.a. ik als clown en daarnaast de handpoppen die we voor de eerste DVD hebben gebruikt.
Verder heb ik afgelopen week weer heel wat bijzondere dingen kunnen zien en meemaken. Op dit moment is het de tijd van het oogsten van o.a. rijst en koffie. Vanaf nu kijk ik heel anders naar een lekker bordje rijst dat voor me staat.. Er komt heel wat intensief werk bij kijken in de knetter hete zon. Het was een prachtig plaatje om mensen zo samen aan het werk te zien in het veld. Als de rijst wordt geoogst dan moet het een paar dagen drogen in de zon en daarna worden de rijst korrels los geslagen. Alles bij elkaar is het behoorlijk veel en zwaar werk.
Ook wordt hier duidelijk wat er allemaal bij komt kijken voordat er een lekker bakkie koffie staat ingeschonken. Door hier te zijn is het makkelijker om de ‘normale’ dingen van het leven weer veel meer te waarderen. Daaraan merk ik weer dat het voorrecht is om hier te zijn.
Morgen ga ik voor 3 weken naar Pattaya. Een bekende toeristische badplaats van Thailand. Het is met de bus hier zo’n 12 uur vandaan. Ik ben van plan om daar mee te gaan werken met een andere organisatie. Daarover volgende keer meer…
Kortom, het is genieten hier van de prachtige natuur, de mooie luchten, de mensen, het lekkere eten, de leuke ontmoetingen en zoveel meer.. Ik zie uit naar wat er nog meer komen gaat.

  • 28 Oktober 2012 - 22:27

    Matthijs:

    Mocht je Martijn Godeke tegenkomen bij Pattayapraise, doe hem de groeten.

  • 28 Oktober 2012 - 22:31

    Matthijs:

    Ga je nog Pattayapraise meemaken?

  • 29 Oktober 2012 - 19:39

    Samuel & Ximena:

    thailand na 4 weken, je zit in een totaal andere wereld... en als we dat zo lezen dan geniet je volop van alles wat je meemaakt en aan indrukken op doet. volgens mij lig je ook niet wakker wat er morgen gaat komen, kortom geniet er van! keep up the good work adin!

  • 06 November 2012 - 22:02

    Mam:

    hé liefje!
    we missen je op skype! hoop dat alles goed gaat en dat we je snel weer kunnen spreken!!
    dankjewel voor die mooie foto's :-) - die grote gele vogels.., kun je er niet 1 voor ons meenemen? ;-)
    veel liefs, take good care!!! xx pap & mam

  • 11 November 2012 - 03:30

    Matthijs M:

    Ik heb je Blog inmiddels ook gevonden. Prachtig om weer foto's uit Thailand te zien. Ik zie ook graag nog een keer een stukje van die video die is gemaakt :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Adinda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 36574

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 11 December 2012

Thailand 2012

Landen bezocht: