Een Afrikaans Busreisje... - Reisverslag uit Zinder, Niger van Adinda Jong - WaarBenJij.nu Een Afrikaans Busreisje... - Reisverslag uit Zinder, Niger van Adinda Jong - WaarBenJij.nu

Een Afrikaans Busreisje...

Door: Adinda

Blijf op de hoogte en volg Adinda

16 December 2010 | Niger, Zinder

Ondertussen is het de hoogste tijd voor een teken van leven vanuit Niger...
Na een week hebben we (Margrieta & ik) al behoorlijk wat meegemaakt.
Het is heerlijk om er even tussenuit te zijn.
Even in een totaal andere wereld leven geeft dagelijks erg leuke situaties.
Onze eerste echte Afrikaanse belevenis was een weekje geleden. Vanuit Niamey namen we de bus naar Zinder, de plek waar we verblijven op dit moment.

Donderdag ochtend vroeg zouden we om half 5 met de bus vertrekken. Toen we op het busstation aankwamen bleek de bus niet te vertrekken voor 10 uur. We besloten maar even terug naar ons bed te gaan voor een tukkie. Dit bleek niet al te makkelijk, want ondertussen waren de hanen begonnen met kraaien en was de oproep voor gebed vanuit de moskee ook duidelijk hoorbaar. Rond half 10 waren we opnieuw op het busstation waar we tot kwart voor 1 hebben zitten wachten. De bus had wederom enige vertraging.
Na zo'n 11 uur onderweg te zijn geweest door het droge Afrikaanse landschap, met wat interessante toilet stops, werd ons ineens meegedeeld dat de bus niet meer verder kon rijden... Daar zaten we dan, in een koude & stinkende bus (met plassporen van kinderen) en we begrepen er niet veel van.
Uiteindelijk werd er een matras voor ons neergelegd in een kleine ruimte samen met een moslim dame die getrouw haar gebeden deed als het daar de tijd weer voor was. De deur van het gebouw ging dicht en daar lagen we dan...

We hadden onderweg al heel wat gezien, maar dit was toch wel heel hilarisch.
De volgende ochtend vroeg werden we gewekt om rond 6 uur weer te vertrekken. Rond half 10 hadden we onze eindbestemming, met al onze bagage bereikt.

We genieten het Afrikaanse leven. Temperaturen van rond de 30 graden, een mooie familie om bij te verblijven, 2 hangstoelen, 2 grote honden, een tuin vol hagedissen (die we proberen te vangen), kamelen (soms zelfs op de auto), lekker vers fruit en groente en nog veel meer leuke en nieuwe ervaringen.
Het is een zegen om hier te zijn en het lijkt dat we ook tot zegen zijn voor de mensen hier, en dat was het doel!

Nog wat andere opvallende dingen:
- kaas wordt hier zo gewaardeerd dat de kinderen er bijna alles voor over hebben,
- vlees vol met vliegen wat ligt te drogen op de markt, een echte lekkernij;
- een leerwerkplaats waar de huiden van dieren uitgerold worden, waarna ze verder bewerkt kunnen worden;
- we eten uit de zonnenoven en kunnen erg genieten van de heerlijke gerechten die hieruit komen;

• 16 December 2010 - 20:39

Ronald Gouw:

Klinkt heel erg leuk! Ben benieuwd naar de foto's! Veel plezier nog!

• 16 December 2010 - 23:43

Samuel & Ximena:

leuk wat te lezen Adin! kijk ernaar uit om verder live met je te praten via het prachtig internet medium! tot gauw en geniet ervan!

• 17 December 2010 - 09:00

Moesje:

hai lief,

wat geweldig leuk allemaal; kben een beetje jaloers, beetje maar hoor.. hier sneeuwt het dat het een lieve lust is, een wondermooie witte wereld hebben we hier! geniet verder en doe voorzichtig met het vliegenvlees.. xxx mam

• 17 December 2010 - 10:20

Marike:

Wat een verhaal! Je hebt ruim 50 uur over de reis gedaan! Super om te horen dat jullie nu al tot zegen zijn. Geniet van je tijd daar. Neem wel op tijd de bus terug, want het zou leuk zijn wanneer je weer thuis bent met kerst! Liefs!

• 17 December 2010 - 11:39

Petra:

Tjonge Adinda! Weer heel wat avonturen zo de eerste week!!! Have fun, be relaxed, enjoy... and come back soon!! Liefs, Petra.