Het begin van 2005... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Adinda Jong - WaarBenJij.nu Het begin van 2005... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Adinda Jong - WaarBenJij.nu

Het begin van 2005...

Door: Adinda

Blijf op de hoogte en volg Adinda

19 Januari 2005 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is alweer meer dan een jaar geleden dat ik vanuit Nederland vertrok naar Engeland. Het voelt als de normaalste zaak van de wereld, maar toen ik tijdens de kerstperiode in Nederland was, besefte ik me weer wat een groot verschil het is en wat een voorrecht het is om hier te zijn. Elke doordeweekse dag beginnen we met Refocus. Samen met de anderen in Luke richten we ons op God en daarnaast de mogelijkheid om gedurende de hele dag met God bezig te zijn.
De afgelopen 3 maanden heb ik me vooral beziggehouden met kinderwerk. Vooral met programma’s die we doen in de verschillende scholen. Voor sommige kids zijn we de eerste die ze vertellen over Jezus en dat is mooi om je te realiseren. Ook de komende periode zit ik in het Kids team samen met Julian (teamleider uit Engeland), Sarah (Duitsland), Eun Ock (Korea) & Sara (Zweden). Op dit moment zijn we druk bezig met het voorbereiden van een vakantie kinderclub als deel van een groot evangelisatie project dat wordt gedaan in samenwerking met veel verschillende kerken hier in de omgeving. 5 dagen lang zullen we een kinderprogramma verzorgen van 2 uur lang.
Daarnaast zullen we dit programma een een tweede keer gebruiken wanneer we voor een week de vakantieclub verzorgen in een gemeente in London. We verblijven dan de hele week in Londen en slapen in verschillende gastgezinnen. Ook staat onze Easter Tour op het programma. 3 weken lang zullen we langs scholen gaan en en show geven.
Naast mijn werk in het Kids team ben ik ook begonnen met jeugdwerk bij de jongerenorganisatie Krunch. 2 avonden in de week werk ik mee met de jeugdclubs (12-17 jaar). Het eerste deel van de avond kunnen de jongeren zelf rondhangen en zichzelf vermaken met o.a. biljarttafels, playstation, dancemat een DJtafel waar ze zelf muziek kunnen draaien en er is de mogelijkheid om internet te gebruiken. Op de avonden zelf proberen we in contact te komen met de jongeren. Van te voren zetten we een kort programma in elkaar want aan het eind van elke avond is er een ‘Godslot’. Voor degenen die geinteresserd zijn, hebben we voor een half uur een programma over een bepaald onderwerp. De eerste keer ging het over Angst! Meestal worden de avonden bezocht door zo’n 20 jongeren, maar deze keer was het aantal verdubbeld. Zo’n 20 jongeren bleven voor het programma! We hadden gebeden voor meer jongeren en er waren er 40! Dat was echt bemoedigend en een hele uitdaging. Alle jongeren zijn namelijk van de ‘nog’ niet christelijk en gaan niet naar een kerk. De meeste kennen Krunch via vrienden of vanuit de scholen waar ze heen gaan, want Krunch doet ook mentoring op verschillende scholen.
Het werken met deze jeugd vind ik best een uitdaging. Ik moest even slikken toen ik iedereen zag binnen komen, maar tegelijker tijd merk ik ook dat een beetje uitdaging wel goed voor me is. Het brengt me terug naar mijn basis. Alleen kan ik niet veel bereiken, maar met God is alles mogelijk. Het zou fantastisch zijn om te zien dat God ons gebruikt om deze mensen bij Hem te brengen. Ze zien er stuk voor stuk stoer uit, maar tegelijker tijd hebben ze Jezus zo hard nodig. Ik zie uit naar wat er gaat gebeuren!

  • 27 Januari 2005 - 13:44

    Marijke:

    heej adin... nou, nou, er staat weer heel wat op t programma. gaaf jo! ik wil mee!!! echt raar trouwens: van die studenten in luke ken ik bijna niemand meer :-(

  • 27 Januari 2005 - 15:14

    Pierre Breevaart:

    HOi Adinda,

    Net je pagina weer eens bekeken. Leuke foto's heb je er op gezet.

    Pierre

  • 08 Februari 2005 - 10:23

    Eef:

    He! wat cool dat je naar Londen gaat, dat wist ik nog niet! Ik wil ook...!
    Of ben je inmiddels al geweest, tja ik merk dat ik niet meer zo goed op de hoogte ben :( Doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Adinda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 36593

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 11 December 2012

Thailand 2012

Landen bezocht: