Een weekje later... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Adinda Jong - WaarBenJij.nu Een weekje later... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Adinda Jong - WaarBenJij.nu

Een weekje later...

Door: Adinda

Blijf op de hoogte en volg Adinda

23 December 2007 | Thailand, Chiang Mai

M’n hart zat zo’n beetje in mijn keel… ik was net opgestaan en met mijn slaperige hoofd naar de andere kant van mijn slaapkamer gelopen toen ik ineens iets zag bewegen in mijn ooghoek…
Een levende slang!! Ik ben even op mijn bed gaan staan, tot 10 geteld, me als een speer aangekleed en met een iets versnelde pas hulp gaan halen.
In de eerste instantie geloofden ze me niet... Pas nadat ik 3 keer had gezegd dat er een slang in mijn kamer zat kwam er actie… Achteraf zeiden ze dat ik het zo rustig vertelde dat ze dachten dat het een grap was… Nou, op zo’n grap zou ik waarschijnlijk niet gekomen zijn… Met de slang is het niet goed afgelopen (zie foto).
De nacht daarna heb ik wat onrustig geslapen, maar in z’n algemeenheid slaap ik goed. Ondertussen ben ik eraan gewend dat er elke avond een spin en wat hagedissen op bezoek komen, maar zolang het daarbij blijft vind ik het best.
Ik raak gewend aan het leven hier en elke dag is weer anders.. gister hebben we bijvoorbeeld samen met de medewerkers van het koffiebedrijf koffie bonen gepeld. Ongelofelijk, wat een werk voordat je en lekker bakkie koffie kan drinken. De mensen bij wie ik verblijf hebben in samenwerking met de plaatselijke bevolking een koffie project. De koffiebonen liggen op dit moment te drogen in de tuin en je ruikt de (wijn)geur ervan overal.
Verder ben ik druk bezig met het schrijven van het script voor het poppentheater en het wordt steeds completer. We zijn bezig met het vertalen van de liedjes voor de handpoppen en het verhaal en ook dat doen we in samenwerking met de plaatselijke bevolking. Een hele klus!

Het is apart om tijdens de kerstperiode in het buitenland te zijn. Elke dag is het warm weer en de natuur is zo anders. Wonderlijk om elke dag in de mooie bergen met de strak blauwe lucht te zitten. Het maakt dat het lastig is om voor te stellen dat het kerst is over een paar dagen. Apart…
Naast alle bezigheden denk ik na... over de betekenis van kerst, over mezelf en over de plaats die God heeft in mijn leven… Juist ook daarom merk ik dat het goed is om even weg te zijn. Het maakt me stil om te merken dat Gods timing goed is.

Vanuit een lekker warm Thailand wens ik jullie een goede kerstperiode met mooie momenten met God!

  • 23 December 2007 - 11:41

    Eveline:

    Iiiiieeee!! Jak! Wie heeft hem gekild?Heb je hem opgegeten daarna? schijnt lekker te zijn...

  • 24 December 2007 - 10:11

    Petra:

    Heeey Adinda,

    Wat gaaf dat je lekker bezig bent daar in Tailand... Het lijkt me super om aan zo'n poppentheater te werken! Moet echt waanzinnig leuk zijn...
    Om je een beetje in de kerstsfeer te helpen: van de week was de wereld in Nederland voor een paar daagjes wit! Niet van de sneeuw, maar van de rijp op de bomen. Het was ozo koud, maar ozo mooi! Misschien kun je het je een beetje voorstellen ;)
    Ik wens je een paar heeeeel mooie feestdagen daar in Tailand. No matter where you are, God is always there, always the same!

    Lieve groetjes en succes met je project! Ik ben erg benieuwd naar hoe het wordt, misschien zie ik het nog eens???

    Petra.

  • 25 December 2007 - 13:29

    Pierre:

    Hoi Adinda,

    Wat een ervaring zeg een slang in de slaapkamer. Moet er niet aandenken. Gelukkig is alles goed afgelopen (voor de slang niet).

    Wens je nog een gezegende kerst.

  • 25 December 2007 - 16:40

    Moesje:

    moedig hoor, dat je zo cool bleef bij het zien van die slang, brrrrrrrrrrr. en voortaan toch maar een yel geven he?
    wat heeft dat omaatje in haar mond? en smaakt de koffie beter als je zo lang eraan moet werken? leer je ook weven daar intussen? lijkt me een leerzame tijd! liefs van thuis! we missen je erg! misschien gaan we vanavond 'koehandel' doen...
    kusjes, mam/pap/joost/men

  • 26 December 2007 - 07:09

    Adin:

    De slang hebben we inderdaad heerlijk opgegeten tijdens het ontbijt.. kan je namelijk niet lang bewaren als ie gekild is... en de koffie smaakt vanaf nu extra speciaal inderdaad.
    Maare, welke Petra heeft een berichtje achter gelaten? :-)

  • 26 December 2007 - 11:02

    Herman Vaqn Eersel:

    Beste Adinda,
    Wij reageren nog wel uitgebreider, maar heel gode dageb en een feestelijke jaarwisseling.
    Hartelijke groet van Herman en Martha van Eersel

    P.s.: Steven Verhorst was nog een student van mij en die zit ook in Thailand, maar vast ver van je vandaan, denk ik
    www.verhorst.org.

  • 26 December 2007 - 12:32

    Sam:

    gaaf de foto's te zien adin! goeie dagen daar en hou je taai!
    spreek je later weer.

  • 26 December 2007 - 21:25

    Margrieta:

    Ha Adinda,

    Je begint zowaar nog op een echte bikkel uit een zendelingenverhaal te lijken. Ik denk dat ik je voortaan aan de slag zet wanneer ik weer eens een grote spin in huis tegen kom. Fijn! Ik zie nu al uit naar je thuiskomst! Er zit een dikke in de wc, die ik daar tolereer met wat angst en beven (brrrr....ik snap nu hoe je aan obstipatie kunt komen!). Eigenlijk stelt het niets voor als ik naar jouw verhaal over die slang kijk, maar blijkbaar zijn we hier gewoon weinig gewend in Nederland. Ik zie dat je inmiddels al wat Thaise kleding hebt, het ziet er koud met een onverwarmd huis waarin ik me nu bevind. Leuk.....

    Hartelijke groeten,
    Margrieta

  • 28 December 2007 - 08:39

    Marian (Sorgente):

    Hey Adinda! Gaaf hoor zo'n blog.Wat een ervaringen.... Volgend jaar met Kerst zit je weer aan de kalkoen, moet je maar denken....
    Over ca 7 weken vertrek ik ook, naar de DR. Mijn grootste angsten zijn ook de spinnen enzo. Ik heb met Ruben een weddenschap dat ik een foto zal maken met een spin op mijn hand..
    Houd je taai en blessings!

    Marian

  • 28 December 2007 - 23:59

    Petra Van St. PKT:

    Beste Adinda,
    We volgen je belevenissen op de voet hoor! Je schrijft zó dat we precies voor ons zien wat je meemaakt. En van de foto's genieten we dubbel (op de foto's te zien jij ook ?! ;)
    Fijn dat je zoveel plezier in je werk hebt en dat je scriptology tot zegen mag zijn van de mensen daar. Met jou hebben we meegebibberd om de slang. Brrrr, 'die hoort in Artis', denken we in ons geciviliseerde wereldje.
    Ef6v10 toegewenst en groet aan allen daar!
    (andere) Petra

  • 31 December 2007 - 16:39

    El:

    PEANUT! have a nice end of the year. en een heeeeel fijne start van het nieuwe. tot snel een goeie knuffel

  • 01 Januari 2008 - 00:21

    Ronald Gouw:

    EEN HEEL GEZEGEND NIEUW JAAR!!!!!!!


  • 01 Januari 2008 - 12:09

    Nienke:

    Zo je begint echt een held te worden!!!

  • 01 Januari 2008 - 14:58

    Rutger Lenstra:

    Een gezegend en goed nieuw jaar toegewenst. Rutger

  • 02 Januari 2008 - 12:26

    Rachel Van Den Brink:

    WEL SNERT! kom ik er nu pas achter dat je een blog hebt. Heel wat bij te lezen dus. Maar dat doe ik graag. Genieten daaro?!?! Mooi zo, zeker doen! Hoor je verhalen graag ook bij terugkomst....want aangezien alleen een selectie van de verhalen zon blog haalt en je vast veel meer visionaire, getuigenissige verhalen hebt.....koffie in Amsterdam doen?
    Rach

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Adinda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 36574

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 11 December 2012

Thailand 2012

Landen bezocht: