Weer veilig terug! - Reisverslag uit Houten, Nederland van Adinda Jong - WaarBenJij.nu Weer veilig terug! - Reisverslag uit Houten, Nederland van Adinda Jong - WaarBenJij.nu

Weer veilig terug!

Door: Adinda

Blijf op de hoogte en volg Adinda

28 December 2010 | Nederland, Houten

Ookal ben ik alweer een aantal dagen terug in ons ijskoude kikkerlandje, toch nog een kleine update van onze tijd in Niger.
In de eerste plaats wil ik iedereen bedanken die heeft meegeleefd en gebeden de afgelopen 2 weken. We hebben veel gesprekken gehad en tegelijkertijd hebben we kunnen genieten van het echte Afrikaanse leven.
Gierstepap met banaan in de ochtend, bijzondere en aparte verse groente vanuit de zonnenoven in de middag en in de avond was het ook altijd weer een verrassing wat we dan te eten hadden.
Soms was het zelfs lastig te zien, want dan viel ineens het licht uit voor een uur...

Een heel ander leven als in Nederland heb ik ontdekt. Een stuk eenvoudiger op sommige vlakken. Naast dat we merkten dat we iets hebben kunnen betekenen voor de mensen die we hebben ontmoet, heeft het mezelf ook goed gedaan. Het heeft me even stilgezet bij waar het uiteindelijk om gaat in dit leven. Het heeft me weer even duidelijk laten zien dat je als mens van alles kan bedenken, maar het is de Heer die uiteindelijk onze wegen zal bepalen. Dit heb ik de laatste tijd ook regelmatig gelezen in de bijbel. Best goed om daar zo af en toe bij stil te staan.

Naast onze avontuurlijke busreis in het begin hebben we van alles meegemaakt. We hebben een fietstocht gemaakt van 15 kilometer in de brandende zon door het Afrikaanse platteland, om de plaatstelijke bevolking te ontmoeten die op weg waren (bepakt & bezakt) naar de markt of een waterput. We hebben een tripje maakt door het zuiden van het land langs verschillende oases en we hebben een tocht gemaakt op een ossenkar. Dit tot grote hilariteit van de Afrikanen die ons smakelijk hebben uitgelachten.
Uiteraard ging ook de terug reis anders dan verwacht. Toen we om half 5 in het donker stonden te wachten op onze taxi kwam deze niet opdagen..Hij vond het blijkbaar te vroeg. Daardoor zijn we uiteindelijk afzonderlijk van elkaar op de brommer met onze koffers naar het busstation gebracht.. en wat bleek, we stonden beide op een ander busstation... mijn brommer taxi was ondertussen vertrokken.. Het was even zeer spannend kan ik zeggen, maar het is goed gekomen! Op de verschillende vliegvelden hebben we op alle mogelijke plekken waar we eventueel zouden kunnen wachten gewacht, maar we zijn weer veilig terug met al onze bagage en heel wat extra geduld.
We zijn dankbaar voor deze bijzondere tijd!
Tot ziens, veel zegen voor het komende jaar, en tot de volgende keer!

Lieve groet Adinda

• 28 December 2010 - 21:30

Ronald Gouw:

Fijn dat je weer veilig terug bent!
    Mooi avontuur rijker en ik wacht op de foto's. :-)

• 28 December 2010 - 23:36

Marian:

Fijn dat je weer terug bent! Een vrolijke jaarwisseling en ik hoop je weer 's te spreken!